Оренда Дитячих Колясок в Baby Service Київ
Оренда Дитячих Колясок в Baby Service Київ

Які бувають автокрісла

Дитина в автокріслі

Актуально станом на осінь 2019 р.

Які бувають?…

Автолюльки бувають, автокрісла-переноски, просто власно автокрісла, універсальні або трансформери, бустери* зі спинкою, що знінається, і просто без спинки. Автокрісла, які кріпляться ременями безпеки автомобіля або спеціальними вбудованими системами типу ISOFIX. Які кріпляться просто на сидіння машини або на спеціальну додаткову базу. Ті, що легко уміщуються в шкільний портфель как Mifold™ і ті, що можна встановлювати на раму від коляски, як Cybex Cloud Q.

  *) Бустер (від англ. Boost – піднімати, підштовхувати) – додаткова «сидушка» без спинки, просунутий «підпопнікo», щоб підняти тіло дитини на сидінні автомобіля для правильної фіксації штатним ременем безпеки.

Ми в Baby Service здаємо в оренду автокрісла вже давно (майже 7 років), багато і часто. А найголовніше у нас вони є різні, на всі вікові групи і різних провідних брендів. Так що вже не тільки теорії, а й власного досвіду накопичилося достатньо, щоб поділитися важливими моментами з вами і допомогти зробити правильний вибір автокрісла для вашого малюка. 

Дитячі автокрісла звичайно ж дуже різні :)
І справа тут не тільки в торговій марці, бренді або кольорі. Хоча це теж важливо при виборі автокрісла. А як же! Але все таки. Найголовніше те, що дітки в різному віці мають різну вагу і зріст. І ростуть, і змінюються вони дуже швидко. А ось автокрісло має весь час максимально підходити під ці різні «технічні характеристики» ваших діток.

Адже основне завдання дитячого автокресла – це щоб поліція не приставала забезпечення безпеки малюка при поїздці в машині. Так зручність, так комфорт, так не заважати водієві-мамі-татові, так під колір салону :) але в першу чергу ціль автокрісла – це все-таки безпека. Тобто у випадку чогось – зберегти життя і уберегти від травм. А «випадок» –  це не обов’язково ДТП, це може бути навіть просто різке гальмування або поворот машини.

 

Про стандарти безпеки для автокрісел

Отже, щоб ось цю безпеку діткам в автомобілі забезпечити, випускаються автокрісла різної конструкції. Вони розраховані на різну вагу, ріст і вік дитини. У країнах Європи використання дитячих автокрісел давно є обов’язковим і досить чітко регламентується. Правила трохи відрізняються в кожній окремій країні, але за відсутність автокрісла або навіть використання не сертифікованого як мінімум досить серйозно штрафують.

Станом на 2019 рік у Європі паралельно працюють два стандарти, яким повинні відповідати дитячі автокрісла:

Ці стандарти ухвалені Європейською економічною комісією ООН (United Nations Economic Commission for Europe). Звідси і букви «ЕСЕ» в позначенні стандарту.

На ринок можуть потрапляти ще автокрісла з маркуванням R44/03 (3-тя редакція). Але крісла за цим стандартом випускали до 2009 року. Тобто з тих пір пройшло вже 10 років, а це максимальний термін, який деякі виробники гарантують для безпечного використання автокрісел. Краще з таким маркуванням автокрісла не купувати.

Якщо ви збираєтеся в подорож на машині в Європу або плануєте там брати машину напрокат, то вам необхідно автокрісло, сертифіковане або за стандартом ECE R44/04, або ECE R129.

R129 (i-Size) – це найновіший стандарт, який знаходиться ще в стадії реалізації і доопрацювання. Чим відрізняється від попереднього? Навіщо він? Про це самі допитливі можуть почитати в  інший нашій статті.

Так на всіх автокріслах (або як вони називаються офіційно – «дитячих утримуючих системах») повинно бути маркування відповідності одному з цих стандартів. Зазвичай воно знаходиться на задній стороні автокрісла і має певний формат. До речі, в таких країнах як США, Канада, Австралія, Японія та ін. є свої стандарти з перевезення маленьких пасажирів.

Це важливо враховувати, якщо ви, наприклад, збираєтеся туди в подорож з немовлям і хочете взяти з собою автокрісло-переноску. Такі переноски дозволені (чи завжди? – уточнюйте перед польотом!), а іноді навіть рекомендовано використовувати в літаку. Так ось європейський варіант може просто не підійти! Дізнавайтеся обов’язково заздалегідь такі нюанси.


Ось так виглядає маркування сертифікації автокрісел

ECE R44/04

Маркування R44/04   Маркування R44/04

На маркуванні вказано номер стандарту ECE R44/04, за яким сертифіковано автокрісло і вагова група/групи. Це найголовніше. Також – країна, де було сертифіковано автокрісло (буква «Е» з цифірками), і в самому низу номер випробувань. Може ще бути зазначений виробник, дата виробництва та інша службова інформація.


ECE R129 (i-Size)

Маркування R129 (i-Size)   Маркування R129 (i-Size)

На маркуванні також вказано стандарт – i-Size, на який рост дитини розраховано автокрісло і до якої максимального ваги дитини можна його використовувати. Решта інформації аналогічна попередньому маркуванню.

У нас в Україні поки що немає обов’язкової сертифікації автокрісел, та й в правилах дорожнього руху теж немає жорстких вимог до того, які це мають бути «утримуючі пристрої». Там просто сказано, що заборонено перевозити «дітей, зріст яких менше 145 см або тих, хто не досяг 12-річного віку, у транспортних засобах… без використання спеціальних пристосувань, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу».

Але якщо ми знову ж  таки думаємо про безпеку нашого маленького пасажиру, тоді і орієнтуємося на європейські стандарти. І машини у нас в здебільше європейські, і їздимо якщо на машині в основному в Європу, та й «собаку з’їли» вони вже там давно в розробці цих стандартів. Перший з них – R44/01 був прийнятий аж 1982 році.

Що дає сертифікація автокрісла за цими стандартами?
Стандарти зобов’язують виробника при розробці автокрісел дотримуватися певних мінімально необхідних вимог для забезпечення безпеки дитини в машині: конструкція, якість матеріалів, надійність кріплення, проведення випробувань (краш-тестів) і т. і.

А є ще незалежні тестування і рейтинги дитячих автокрісел. Одні з таких і, мабуть, найвідоміший – це ADAC краш-тести. Якщо цікаво, то можна докладніше почитати ось тут про ADAC .

Вимоги в цих тестах зазвичай ще серйозніше обов’язкових стандартів. Таким чином якщо ви обираєте автокрісло для покупки або напрокат, то рекомендуємо звернути увагу не тільки на сертифікацію, а й результати таких краш-тестів.

 

Класифікація дитячих автокрісел по стандарту R44/04

Так ось.
Відповідно до стандарту R44/04 автокрісла діляться на 5 «вагових» груп. За основу взята тільки маса (вага) дитини.

Назва групиВага дитини  

Вік дитини
(приблизно, не входить в опис стандарту)

0до 10 кгдо 6 міс.
0 +до 13 кгдо 12-15 міс.
19-18 кг9 міс. - 4 роки
215-25 кг3-7 років
322-36 кг6-12 років


Насправді стандарт R44/04 не дає ніяких прив’язок росту і віку дитини до груп. Їх можна вказати тільки в середньому і приблизно. Ну, наприклад, на базі відомих таблиць норм ваги і зросту у дітей:)

Тепер зупинимося трохи детальніше на кожній групі.

Група 0 (до 10 кг) Автолюлька
Автолюлька. Встановлення крісла боком по ходу руху вздовж заднього сидіння. Дитина знаходиться в горизонтальному положенні, що дуже важливо в такому віці для хребта. Фіксується дитина внутрішніми ременями безпеки люльки. Цей варіант обов’язковий для недоношених дітей.

 

 

Група 0+ (до 13 кг)Maxi-Cosi Pebble
Автокрісло-переноска. Немовлята. Встановлення крісла обличчям проти ходу руху. Причому для малюків до 9 міс. ця умова обов’язкова за стандартом R44/04. Може встановлюватися на шасі коляски. Є ручка для перенесення. Часто можна використовувати як люльку-гойдалку і крісло для годування. Зазвичай є кілька варіантів нахилу – для зручності не тільки посидіти, але й поспати. Фіксується дитина внутрішніми 3-х або 5-ти точковими ременями безпеки. Ось декілько представників цієї групи:  GB Artio,  Maxi-Cosi Pebble,  Cybex Cloud Q.



Група 1 (9-18 кг)Maxi-Cosi Rubi XP
Встановлення обличчям проти ходу руху або по ходу. Фіксується дитина внутрішніми 3-х або 5-ти точковими ременями безпеки. Також часто можна міняти нахил сидіння, як і в групі 0+. Наприклад: Maxi-Cosi Rubi XP,Maxi-Cosi Pearl.


 

Група 2 (15-2Britax Romer KIDFIX SL5 кг)
Це вже для дітей старшого віку. Встановлення обличчям тільки по ходу руху. Внутрішніх ременів в них зазвичай немає. Дитина фіксуються ременями безпеки автомобіля. Крісло також кріпиться цими ременями або ж за допомогою кріплення Isofix. Найчастіше на ринку представлені для цієї групи автокрісла більш універсальні, які підійдуть в тому числі для категорії 3. Наприклад:  Cybex Solution S-Fix або M-fixCybex Free-Fix ISOFIX, Britax Romer KIDFIX SL.

               

Graco Sport LuxeГрупа 3 (22-36 кг)  
А це вже для дуже високих маленьких пасажирів :). Встановлення теж тільки обличчям по ходу руху. Автокрісло і дитина фіксуються ременями безпеки самого автомобіля. Це вже зазвичай навіть не крісло, а спеціальна підкладка – бустер. Може бути зі спинкою, що відкріпляється або взагалі без неї, може бути з підлокітниками як Graco Sport Luxe або взагалі настільки компактне, що дитина може носити його з собою, як бустер MIFOLD.

 

Універсальні автокрісла
Часто в одному автокріслі виробники об’єднують відразу декілька груп. Це універсальні або автокрісла-трансформери. Можуть бути такі варіанти автокрісел.

ГрупиВага дитини
0 +/10-18 кг
1/29-25 кг
2/315-36 кг
0 +/1/20-25 кг
1/2/39-36 кг
0+/1/2/30-36 кг


Універсальні автокрісла, які поєднують в собі кілька вагових груп особливо зручні, коли дитина знаходиться, скажімо так, в перехідній стадії від однієї групи до іншої. Наприклад,  Caretero Defender Plus – це варіант 0+/1. Або вот Cybex Solution M-fix – варіант 2/3, тобто для діток від 15 і аж до 36 кг, виходить підійде як для молодших школярів, так і для старших дітей.

В таких автокріслах регулюється висота спинки і підголівника та навіть часто внутрішній обсяг (боковини злегка розсуваються в сторони), щоб забезпечити максимальний комфорт і безпеку для дитини в залежності від її росту і статури.

Універсальні автокрісла або трансформери дозволяють користуватися ними значно триваліший період, не купуючи для кожного віку нове автокрісло. Мабуть, чистий варіант автокрісла групи 2, наприклад, зараз буде і не так-то просто знайти в продажу. Найчастіше це все-таки універсальні – типу 2/3, як Cybex Solution M-fixCybex Free-Fix Isofix або Britax Romer KIDFIX SL.

Є такі крісла-трансформери, якими можна користуватися практично від народження і до 10-12 років, коли « отстегівается» спинка і залишається тільки бустер. Це як раз максимально допустимі термін використання автокрісла. До таких, наприклад, відноситься Graco 4Ever All-in-1 DLX:

Graco 4Ever All-in-1   Graco 4Ever All-in-1Graco 4Ever All-in-1   

 

Класифікація автокрісел за новим стандартом R129 (i-Size)

Новий європейський стандарт безпеки ЕСЕ R129 (i-Size) почав діяти в липні 2013 року. Цей стандарт пред’являє ще більш жорсткі вимоги до безпеки автокрісел.

За новим стандартом НЕМА градації по вагових категоріях. Немає тепер ніяких груп. Класифікація тепер базується на зрості дитини. На автокріслах позаду на помаранчевій бирці повинен бути вказаний допустимий діапазон зросту. Підбирайте автокрісло як одежину! Просто по зросту дитинчя. Цей підхід, а також обов’язкова наявність системи кріплення Isofix покликані полегшити як підбір, так і правильне без фатальних помилок встановлення автокрісла в автомобілі.

Maxi-Cosi AxissFix– автокрісло представник нового стандарту. До речі можна взяти в оренду у нас в Baby Service.

Maxi-Cosi AxissFix

За новим стандартом в автокріслах як мінімум для дітей зростом до 105 см обов’язково повинно бути кріплення Isofix. І кріпитися такі крісла в машині теж повинні тільки за допомогою цього кріплення, а не ременями безпеки. Таким чином, якщо у вашій машині є спеціальні скоби для Isofix (між спинкою і сидінням заднього крісла, див. інструкцію автомобіля), то швидше за все автокрісло, сертифіковане за новим стандартом R129, вам підійде. Хоча можуть бути винятки. Виробник повинен видавати списки моделей автомобілів, до яких підходить дане автокрісло.

Якщо ж у вас на сидінні або в інструкції зазначено, що автомобіль відповідає стандарту R129 (i-Size), то і автокрісло цього ж стандарту точно підійде. Такі авто випускаються вже з 2014 року! Шукайте маркування у вигляді однієї з таких ось піктограмок на задньому сидінні або в паспорті автомобіля:

I-Size Маркування чб           i-Size Маркування помаранчева       i-Size Маркування жовта

Багато продавців у нас продовжують писати для автокрісел, сертифікованих за новим стандартом i-Size, що вони відносяться, наприклад, до групи 0+/1 або 2/3 і таке інше. Це не коректно!
Потрібно дивитися на який ЗРІСТ дитини розраховане конкретне автокрісло! І з якою максимальною вагою дитини його можна використовувати! Див. приклад маркування для крісла i-Size вище. У цьому стандарті немає більше ніяких вагових груп.

І ще, за новим стандартом дитина до 15 місяців повинна обов’язково! знаходиться в автокріслі обличчям ПРОТИ ходу руху. А за стандартом R44/04 – до 9 місяців. Це ще одна з головних відмінностей цих двох стандартів.

 

Як же при такому розмаїтті вибрати дитяче автокрісло правильно

Трохи маленьких порад для правильного вибору автокрісла.
Ось на що обов’язково варто звернути увагу:

 

Рекомендуємо

Автокрісло Cybex Cloud Q

Cybex Cloud Q

Єдине автокрісло для ваших колясок Cybex, що розкладається.

Детальніше
Автокрісло Maxi-Cosi AxissFix

Maxi-Cosi AxissFix

Автокрісло стандарту I-SIZE – це максимально безпечні подорожі для діток 61-105 см зросту.

Детальніше
Автокрісло Graco 4Ever All-in-1

Graco 4Ever All-in-1

Дійсно зручний варіант для різних вікових груп дітей!

Детальніше
097 175 13 50
063 366 00 95
066 759 99 12

Ми працюємо для вас
пн-пт 9:00 - 18:00
cуб 10:00 - 13:00