Оренда Дитячих Колясок в Baby Service Київ
Оренда Дитячих Колясок в Baby Service Київ

Що таке стандарт ECE 129 (i-Size)

i-Size Label

i-Size (Ай сайз) він же ECE R129 – це новий європейський стандарт безпеки дитячих автокрісел, який покликаний в кінцевому рахунку збільшити рівень безпеки дітей в автомобілі.
У новому стандарті i-size більш високі вимоги до виробників дитячих автокрісел і автомобілів. При цьому він також покликаний спростити батькам вибір автокрісла  і його встановлення.

Baby Service дуже уважливо ​​ставиться до питань безпеки щодо дитячих автокрісел, т. я. ми пропонуємо напрокат тільки товари високої якості, гідних брендів, які дійсно можуть виконувати заявлені функції. Батьки зараз часто цікавляться, що означають ці стандарти безпеки, чим відрізняються, навіщо вони взагалі. Тому ми взяли і переглянули масу інформації про це. Не забули подивитися, що саме пишуть і рекомендують одні з провідних виробників автокрісел, як Maxi-Cosi і Britaх Römer, які брали дуже активну участь в розробці нового стандарту безпеки i-size.  Ну і звичайно ж вивчили оригінали діючих стандартов R44/04 і R129. Багато сайтів, на жаль,   переписують статті один у одного не замислюючись, через що  додають плутанини і помилки в роз’ясненнях. Ми зробили «конспект» з обробленої інформації, щоб допомогти тим, хто хоче розібратися в поточній ситуації по безпечному перевезенню дітей (станом на осінь 2019 р.)

Ми в Baby Service впевнені, що трохи розбиратися в стандартах безпеки автокрісел буде корисно і тим батькам, хто тільки планує в перший раз купувати дитяче автокрісло, і тим, хто збирається міняти автокрісло для свого малюка, який підріс, та й тим, хто просто хоче взяти автокрісло напрокат для поїздки в автоподорож по країні або за кордон.

Стандарт безпеки i-Size, так само як і попередній стандарт ECE R44/04 прийнято Європейською економічною комісією ООН (United Nations Economic Commission for Europe). Ці стандарти регламентують чіткі вимоги до використання, конструкції і обов’язковим випробуванням дитячих автокрісел. Правильніше, звичайно, писати «дитячих утримуючих сістем» або пристроїв, тобто автокрісел, автолюльок, автопереносок і бустерів всіх разом. Але це дуже довга і нудна назва :) Тому ми будемо далі просто говорити, вірніше писати, – «автокрісла».

Таким чином, якщо дитяче автокрісло пройшло сертифікацію ECE R44 або ECE R129 (i-size), то воно дійсно безпечне. В усякому разі саме в цьому і полягає мета розробки цих стандартів. І розробляються вони не просто «з голови», а на базі досвіду, в тому числі і сумного, випробувань і опитувань користувачів. Постійно враховуються помилки, вносяться доопрацювання і правкі. 

Що нового, гарного й корисного в новому стандарті i-Size? Чим він відрізняється від попереднього ECE R44? Чим він кращий? І взагалі, ось чи варто «переплачівать» за сертифіковані автокрісла? Відразу відповідь на останній вопрос  – ми вважаємо, що варто, якщо ... безпеку вашої дитини для вас важливіше, ніж просто « галочка» для поліції.

 

Маркування автокрісел

Автокресла, які пройшли сертифікацію, мають спеціальне маркування, зазвичай оранжевого кольору. Ось таку для стандарту R44/04:

Маркування ECE R44/04

І такого плану для стандарту i-Size (R129)

Маркування ECE 129 i-size

На ярлику вказано обов’язково:

Може бути зазначений виробник, бренд, дата виробництва та інше.
Звертайте увагу на це маркування.

 

Який стандарт діє зараз в Європі

Чому ми говоримо саме про Європу? Ну тому що в Україні поки не передбачена обов’язкова сертифікація автокрісел. А хотілося би бути впевненим при купівлі автокрісла, що воно забезпечить безпеку. Вірно ж?

Та й в правилах дорожнього руху наших немає чітких вимог або вказівок які саме треба або можна використовувати автокрісла для дітей. Там тільки сказано, що заборонено перевозити «дітей, зріст яких менше 145 см або тих, хто не досягли 12-річного віку, у транспортних засобах… без використання спеціальних пристосувань, які дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу».

У країнах Європи використання автокрісел для дітей зростом до 135 см (в окремих країнах до 150 см) є вже давно обов’язковим!

Тому якщо безпека дитини для вас не остання справа, то краще орієнтуватися на стандарти, розроблені в Європі. Так, наприклад, стандарт R44 діє вже понад 30 років (починаючи з 1982 року)! Зараз актуальна його 4-а редакція, тобто R44/04. Впевнені, можна цьому досвіду довіряти.

Станом на осінь 2019 року, на ринку Європи паралельно діють обидва стандарти безпеки – попередній R44/04 і новий i-Size (ECE R129). Хоча новий стандарт і був прийнятий аж в 2013 році, його реалізація ще не закінчена. Передбачено 3 фази його розробки і втілення:


Що доброго в новому стандарті i-Size

По-перше, ось так виглядає загальне маркування стандарту i-Size, яке можна знайти в автомобілі

Маркування i-size
Якщо ваш автомобіль випущений після 2013 року, можливо воно є і в ньому. Шукайте або на сидіннях збоку, або в паспорті. Якщо є, значить авто повністю сумісне з автокріслами i-Size.

Зараз про відмінності і переваги нового стандарту безпеки

1. Більш високий рівень безпеки

2. Простота при виборі відповідного автокрісла

3. Менше помилок, значить ризику, а значить більше безпеки

Ось що таке страхувальний трос/якірний ремінь на прикладі Maxi-Cosi AxissFix

Якірний ремінь Maxi-Cosi AxissFix
Це до речі варіант автокрісла i-Size для діточок зростанням 61-105 cм. Можна взяти у нас в Baby Service в оренду  для  поїздки по Україні або в Європу. А може для примірки.

А ось так виглядає опорна нога на базі Maxi-Cosi Pearl 

Опорна нога Maxi-Cosi Pearl

До речі назва i-Size якраз і вказує на те, що в цьому стандарті зроблений наголос на кріплення автокрісла за допомогою ISOFIX (літера «і»), а принцип підбору автокрісла спирається на розмір, як в одязі («розмір» = size), тобто рост дитини, а не вагу.

Порівняння двох стандартів безпеки

 ECE R44/04i-Size (R129)

Краш-тести

Лобове зіткнення на швидкості 50 км/год;

Удар іззаду на швидкості 30 км/год;

Нема обов’язкового тестування для бокового впливу.

 

 

Лобове зіткнення на швидкості 50 км/год;

Удар іззаду на швидкості 30 км/год;

Обов’язкове тестування для бокового впливу на швидкості 24 км/год;

Використання більш сучасних манекенів для краш-тестів (32 вбудованих сенсорів);

Більш суворі вимоги до оцінки результатів.

Використання системи кріплення IsofixКріплення автокрісла з використанням Isofix або ременем безпеки автомобіля.Кріплення Isofix обов’язково в автокріслах для дітей ростом до 105 см з додатковою точкою кріплення типу якірного ременя (Top Tether) або опорної ноги.

Вимоги до автомобілів по наявності третьої точки опори для автокрісел до 105 см – скоби для кріплення якірного ременя або посиленої підлоги для установки опорної ноги

Автокрісла (бустери зі спинкою) для маленьких дітей зростом вище 100 см повинні мати Isofix, який забирається всередину крісла, щоб була можливість фіксації так само за допомогою ременя автомобіля.

Спинка у бустерів не повинна від’єднуватися.

Максимальна ширина бустера – 44 см.

Повна сумісність автокрісел і автомобілів з маркуванням i-Size.

Автокрісла повинні підходити практично до всіх автомобілів спорядженних скобами для Isofix (виробник повинен публікувати список моделей автомобілів).  
Обов’язкове розміщення дитини обличчям проти рухуДо 9 кг (прибл. 9 місяців)До 15 місяців
Категорії автокрісел

П’ять вагових категорій на базі маси тіла дитини (0, 0 +, 1, 2, 3).

Ускладнено вибір автокрісла особливо для «перехідної» вагової категорії дитини.

Нема вагових категорій.

Класифікація побудована на базі росту дитини.

Також повинен бути вказаний на автокріслі максимальна допустима вага дитини (пов’язано з максимально допустимим навантаженням на кріплення Isofix).

Вибір автокрісла спрощується, т. я. Основний критерій – це рост дитини.

 

Що важливо – стандарт ECE R44/04 не поганий! Крісла, сертифіковані за цим стандартом, дуже надійні і безпечні. А тим більше, якщо у них ще й високі показники по незалежним тестам накшталт ADAC.  Цей стандарт все ще діє паралельно з новим. І частина автокрісел все ще сертифікуються по ньому. Просто зараз є новий стандарт i-Size, на який поступово переходять виробники і споживачі. І ви тепер більше знаєте чим один стандарт відрізняється від іншого. Сподіваємося це допоможе вам правильно вибрати  підходяще вам автокрісло.

Ось тут ще дуже гарне, коротке і зрозуміле відео від компанії Britaх Römer  (один з провідних виробників автокрісел і колясок)  про стандарт i-Size:


Пам’ятка батькам

Невеликі поради від Baby Service на що слід звернути увагу коли обираєте автокрісло. 

І це тільки те, що пов’язано зі стандартами безпеки!

Більше інформаціі  в іншій нашій статті  про те, які є Типи автокрісел. І ще можна почитати більш докладно про існуючі варіанти і нюанси кріплення автокрісел.


Розвиток стандартів перевезення дітей в європейських країнах. Основні моменти.

1958 р.В Європі приймається Угода «Про прийняття узгоджених технічних правил Організації Об’єднаних Націй для колісних транспортних засобів… »
17 листопада 1982 р.Стверджується Європейський стандарт, як доповнення до «Правил» від 1958 р. для випробування дитячих автокрісел – ECE R 44 («Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх утримуючих пристроїв для дітей, які перебувають в механічних транспортних засобах («дитячі утримуючі системи»))
1990 р.Розробляється кріплення Isofix спільними зусиллями експертів автопрому і виробників дитячих автокрісел, в тому числі таких компаній як Britax (Великобританія) і Römer (Німеччина).
З січня 1993 р.Всі дитячі автокрісла, що продаються в Європі, повинні відповідати стандарту ECE R 44/01.
1997 р.Перше автокрісло з системою Isofix вироблено Römer в Німеччині.
1999 р.Міжнародною організацією зі стандартизації ISO опублікований міжнародний стандарт Isofix (що забезпечує жорстке кріплення автокрісла в автомобілі).
2002 р.LATCH (Lower, Anchors & Tethers for Children) американський варіант Isofix обов’язковий у всіх автомобілях в США.

2005 р.Всі автокрісла (дитячі утримуючі системи), які продаються в Європі, повинні повністю відповідати третій редакції стандарту ECE R44, тобто R44/03
З квітня 2008 р.Всі дитячі автомобільні крісла, випущені до 1995 року і відповідні стандартам ECE R44/01 і 44/02, заборонені законодавством і не повинні продаватися або бути використані.
З 2009 р.Всі автокрісла, які продаються в Європі, починаючи з 2009 року, повинні повністю відповідати ECE R 44/04 (четвертій редакції). Автокрісла, що відповідають стандарту ECE R 44/03 не випускаються, але можуть використовуватися.
З липня 2013 р.i-Size (R129) – перша фаза реалізації стандарту, яка стосується автокрісел для дітей зростом до 105 см.
З липня 2017 р.i-Size (R129) – друга фаза щодо автокрісел-бустерів для дітей зростом більше 100 см.

 

 
 

 

Рекомендуємо

Автокрісло Maxi-Cosi Pearl

Maxi-Cosi Pearl

Дуже комфортне і безпечне автокрісло Maxi-Cosi Pearl в Оренду.

Детальніше
Автокрісло Maxi-Cosi AxissFix

Maxi-Cosi AxissFix

Автокрісло стандарту I-SIZE – це максимально безпечні подорожі для діток 61-105 см зросту.

Детальніше
Автокрісло Graco 4Ever All-in-1

Graco 4Ever All-in-1

Дійсно зручний варіант для різних вікових груп дітей!

Детальніше
097 175 13 50
063 366 00 95
066 759 99 12

Ми працюємо для вас
пн-пт 9:00 - 18:00
cуб 10:00 - 13:00