Ви ніколи не чули про існування подібного сервісу? Ми знаємо чому! У цій статті вирішили поділитися своїм досвідом і враженнями, які маємо за багато років роботи у прокаті. А працюємо ми в Україні найдовше за всіх. Так як першими відкрили прокат товарів для дітей Baby Service в квітні 2005 року і на сьогодні знаємо про цей бізнес все!
Ось цікаво, оренда машини, номера в готелі, чиєїсь квартири для відпочинку, прокат веліка, різного спорядження, інструменту, навіть оренда драйвера на « після вечірки» давно нікого вже не дивує. Багато, та мабуть навіть всі, користуються якимось із видів цих послуг і не замислюються.
А ось про оренду дитячих товарів, як класну можливість, і раніше не знали, і зараз мало хто знає. Чому?
Просто тому, що потреба в цій послузі обмежена в часі. Поки вашій дитині 0-36 місяців – для вас прокат дитячих товарів підійде, може бути цікавий. Малюк підріс – все, ви про таку послугу і не згадаєте, не поділитеся з друзями, не почнете шукати в інтернеті, та й взагалі перестанете звертати увагу на дитячі товари та реагувати на їх рекламу. Виключення – це народження другої дитини (дитин:)) або онуків.
А дитячі прокати з їх маленькими рекламними бюджетами (а частіше взагалі без таких) будуть все так само розповідати про корисність прокату дитячих вагів, автокрісел, колясок і т. і. Будуть з нуля залучати нових клієнтів і просувати послугу.
В світі ситуація схожа, хоч там дитячі прокати працюють з 90-х.
Нашу карту прокатів в світі ми постійно оновлюємо і орієнтуємося в тому, як послуга живе і розвивається в різних країнах. Якщо часто подорожуєте або живете в іншій країні – погляньте, іншої такої карти в світі немає, а вам напевно стане в нагоді.
Або чому не можна порівнювати прокати тільки за цінами на сайтах.
Відмінності є.
Іноді дуже навіть немаленькі і не явні.
Хочемо просто звернути на них увагу, щоб ваші очікування були на одній хвилі з реальністю. Ну, якщо ви ще не користувалися послугами прокату або такий досвід був єдиний і при цьому негативний.
Товар обличчям
У послугах прокату товар не «з коробки», не зі складу «від виробника». Таким він буває всього один раз, коли новим купується в прокат. Хоча, скажемо по секрету, далеко не всі агентства прокату закуповують спочатку нові речі. (У нас в Baby Service Kyiv – речі закуповуються тільки новими).
Так, картинки, фото речей на сайтах різних прокатів будуть однакові. Вони будуть такі ж як в інтернет-магазині, наприклад, у «Rozetka».
Але речі-то вже не нові. Речі ж не продаються, а весь час працюють в прокаті. Ними користуються різні люди. Так що зовнішній їх вигляд може відрізнятися від картинок на сайтах. І будуть сильно відрізнятися у одного прокату від іншого.
Тобто картинки у всіх однакові, а стан речей – різний. Невідомо де вони купувалися – на вторинному ринку або у постачальника. Як довго були «в роботі» і як часто. Як організован догляд за речами. Яка якість чищення, прання, підготовки до кожного замовлення. Які є у агентства для цього можливості.
Добре, коли на речі можна поглянути «наживо», як у нас, наприклад, в шоу-румі Baby Service. Або подивитися, чи є реальні фото товарів на сайті того прокату, в який ви хочете звернутися. Так, дрібні подряпини або ступінь потертості тканин по фотках часто не розглянути, але побачити що саме вам пропонують, якого кольору, та й взагалі скласти враження про атмосферу салону прокату – можна.
І потрібно.
Скільки коштують ваші ціни
Чому ціни в різних прокатах можуть сильно відрізнятися? Як вони формуються? Від чого вони залежать?
Перш за все:
А потім до цього переліку додаються ще й звичайні витрати, які є у будь-якого магазину: зарплатня співробітників, оренда приміщення і т. і.
Ось так і виходить вартість послуг прокату.
Тому один і той же товар в різних прокатах може відрізнятися за ціною навіть на 100%! Погодьтеся, що в магазинах ви такої різниці ні за яких знижок або акцій не побачите. Адже один і той же товар буде ОДНАКОВИМ в різних магазинах. А ось в прокатах – він буде УСЮДИ РІЗНИЙ.
Тому ціна в прокаті – це перш за все ЦІНА ПОСЛУГИ, а не товару.
І чудес тут не буває. Ніякий бізнес не може працювати на збиток – він просто закриється. Ну це зрозуміло. Нагадаємо, що ми працюємо з 2005 року і спостерігаємо, як відкриваються і закриваються дитячі прокати в Україні, СНД та світі. Ми ж намагаємося тут не тільки заробляти, але і розвивати послугу на радість мамам і татам, дідусям і бабусям, і всім, кому потрібні дитячі товари на нетривалий термін :)
Є різниця між однією доставкою та іншою
Доставка найчастіше в прокатах кур’єрська, ну або клієнт сам забирає речі. Як правило, точок видачі не може бути багато, т. я. оренда дитячих речей не такий великий бізнес. Тому і географія доставки часто обмежена одним містом.
А ще вона обмежена вартістю послуги оренди в цілому. Тут дуже важко вартість доставки врахувати у вартості оренди товару, щоб зробити цю саму доставку дешевою. Клієнт, коли бере щось напрокат, не оплачує повну вартість товару, як при покупці. Це магазин може заробити відразу достатньо грошей при продажу навіть одного товару (наприклад, коляска BabyZen YOYO коштує 13 000 грн, оренда ж її обійдеться клієнтові десь в 1 300 грн за 1 тиждень). Або магазин може заробити на продажу великої кількості товарів, коли доставок буде багато (не десятки, а сотні в день), і на них тоді можна знизити ціну або зробити доставку взагалі безкоштовною. А прокат, частіше за все, не найперша необхідність, так що з об’ємом магазинів по доставці йому не зрівнятися.
А ще в магазинах кур’єри їдуть назад в офіс з порожніми руками, а у нас з товарами! Адже одні клієнти товари беруть напрокат, а інші в цей же день повертають після закінчення оренди.
І кур’єри в прокаті повинні трохи відрізнятися від звичайних. Ну тих, що в інтернет-магазинах, піцеріях та інших Glovo.
Насправді, повинні відрізнятися. У нас в Baby Service кур’єри точно відрізняються:) Вони, в першу чергу, добре розбираються в товарі. Іноді, мабуть, їм потрібно навіть краще продавців розбиратися. Вони повинні не просто передати товар і підписати документи. Вони повинні вміти швидко зібрати-розібрати ліжечко; встановити манеж; скласти-розкласти коляску і т. д. Показати, як користуватися, розповісти про нюанси. Відповісти на питання. І професіоналізм кур’єрів не дізнаєшся, поки не зіткнешся з ними «один на один».
Ще клієнтам прокату дуже часто важливий час, терміновість доставки (у одних завтра літак, інші навпаки приїжджають в гості на вихідні, комусь терміново потрібен молоковідсмоктувач, у когось захворіла дитина і потрібен небулайзер тощо). Якісь агентства з прокату, наприклад, показують вартість доставки невисокою в цілому, але це якщо доставка йде по «визначеному» графіку на наступний день, в певно задані часові інтервали. А за терміновість, як-то доставка в день замовлення, йде додаткова націнка. І ще додаткова вартість за габаритні речі десь написано на іншій сторінці сайту. Тому порівняти вартості доставки в різних пунктах прокату – вот так вот напряму не завжди і вийде відразу.
І ось це все – строки доставки, кур’єри-експерти чи ні, це знову-таки доповнення до питання про розходження в цінах сервісів оренди дитячих товарів.
Про застави і аванси
Зазвичай в прокатах треба в перший день оренди «викласти», тобто внести більше грошей, ніж може коштувати власне строк оренди. Тому що вартість послуги буде складатися зі страхувальної застави (ну щоб річ як мінімум повернули назад) і авансу або передоплати на якийсь приблизно необхідний термін оренди. По закінченню оренди застава повертається клієнтові повністю, а з авансу віднімається вартість тільки за фактичний термін оренди.
Тут згадаємо початок статті і головна відмінність цього виду послуг, де кінцевий користувач це новонароджений або дитина дещо старшого віку. Ніхто в світі не знає точно
тобто найчастіше немає гарантованого строку закінчення оренди. Ось тому зручніше внести аванс на якись період із запасом, «наперед».
Якщо говорити про строки оренди, то хочемо пояснити, чому в прокатах товарів немає погодинної оренди, ну, наприклад, як при оренді автомобіля або номера в готелі.
Простий приклад – готель.
Номер готовий до наступного заселення, в принципі, в середньому через 2 години після того як його покинув попередній клієнт. У прокаті при розрахунках платежу за оренду зазвичай буде враховуватися цілий день проката незалежно від того, о котрій годині клієнт здав товар. Чому?
Тому, що на відміну від готелю, де є багато комплектів білизни, в прокаті немає запасних чохлів на коляски, автокрісла і т. і. Як мінімум чохол повинен бути випраний і висушений. А молоковідсмоктувач, наприклад, треба ретельно помити і продезінфікувати. Отже необхідно досить багато часу, щоб підготувати і представити товар новим клієнтам у всій красі. І це не відбувається за 1-2 години, якщо робиться якісно:)
Застава за товар, мабуть, єдина страховка для прокатів в нашій країні. Невисока вартість послуги в цілому от ніяк поки не дозволяє розвивати співробітництво зі страховими компаніями, які будуть готові покривати ризики дитячих прокатів. Кредитні картки у нас теж ще не на тому етапі розвитку, коли просто не зможеш виїхати з країни або зробити наступну покупку, поки не розрахуєшся з агентством прокату. Так що хоч застава і не покриває вартість товару, це все ж краще, ніж нічого:)
Ну от і все про нюанси послуги прокату.
Та-а-ак, прокатний бізнес в ніші дитячих товарів поки далекий від досконалості, якого хотілося б від нього клієнтам. Але ось ми дуже намагаємося зробити його якісною послугою, якою легко і приємно користуватися. І яка дійсно економить вам час і гроші.
Можна було б ще розповісти, чим відрізняємося саме ми – Baby Service від всіх інших прокатів дитячих товарів :) Але не будемо. Про це нескромно ми розповідаємо вот тут. Кому цікаво – ласкаво просимо!
Автокрісло для малюків від народження до 7-9 міс. з відмінними результатами Crash-Test ADAC
ДетальнішеОренда коляски Cybex by Scuderia Ferrari Київ. Для тих, хто не звик бути "як всі" ...
Детальніше